Project information
Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
- Project Identification
- MUNI/A/1496/2023
- Project Period
- 1/2024 - 12/2024
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Martin Fico, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Michal Bednář
- Martina Bőhmová
- Mgr. Oldřiška Buchanan, B.A.
- Mgr. Marek Matouš Bula
- Mgr. Martin Fico, Ph.D.
- Mgr. Julie Grombířová
- Mgr. Bc. Jakub Gyönyör
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
- Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D.
- Mgr. Jiřina Karasová
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
- Bc. Iveta Řezníčková
- Štefánia Sokolová
- Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
- Mgr. Jana Veseláková
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitelskou profesi z perspektivy různých aktuálních výzev, kterým čelí. Výzkumné zaměření projektu reaguje na celospolečenskou poptávku po kvalitních vzdělavatelích a moderním vzdělávacím procesu v českých školách. Oblasti kterými se výzkum zabývá jsou profesní identita učitele alternativní školy, doplňující vzdělání v oblasti pedagogických věd, well-being učitelů a práci s well-beingem jejich žáků, sebehodnocení ve vzdělávacím procesu. Jednotlivá témata jsou ve specifickém výzkumu řešena kvalitativními i kvantitativními přístupy s respektem k aktuálním poznatkům v oblasti výzkumné metodologie.
Publications
Total number of publications: 18
2024
-
Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy
Pedagogika, year: 2024, volume: 153, edition: 1, DOI
-
Analýza kazuistik o náročném chování žáků
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Effects of self-assessment on primary and lower secondary school students
Year: 2024, type: Conference abstract
-
Effects of self-assessment on primary and lower secondary school students: a systematic review
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
English Language Teachers and Culturally Responsive Approach to Managing Classroom Behavior
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Implementation of Formative Assessment into Practice of Czech Primary Education
Year: 2024, type: Conference abstract
-
Jak učitelé Montessori škol podporují žákovskou samostatnost
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Manage Behavior Less, Teach More: Communication Strategies for Classroom Success
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Proč věnovat pozornost sebehodnocení učení?
Year: 2024, type: Conference abstract
-
Proč věnovat pozornost sebehodnocení učení?
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings