Project information
Lifelong learning: analysis of predictors and outcomes
(UAPV)
- Project Identification
- MUNI/A/1532/2023
- Project Period
- 1/2024 - 12/2024
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. et Mgr. Karolína Hradilová
- Mgr. Tereza Kolumber
- Tomáš Lintner, Ph.D.
- Mgr. Karolína Malíková
- Mgr. Barbora Nekardová
- Mgr. Ivo Rozmahel
- Mgr. Katarína Rozvadská, Ph.D.
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Erik Šejna
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Tereza Vengřinová
- Mgr. Jakub Vlček
- Mgr. Denisa Zimová
Projekt je navržen tak, aby poskytoval obsahovou a metodologickou podporu studentům doktorského studia v programu Pedagogické vědy na Ústavu pedagogických věd FF MU. Hlavním zaměřením podporovaných doktorských výzkumů jsou procesy učení, a to nejen v rámci tradičních vzdělávacích institucí. Projekt integruje široký teoretický rámec, v němž jsou zkoumány různé faktory, které přispívají k vysvětlení variability výsledků učení v různých sociokulturních kontextech. Začínající výzkumníci věnují stejnou pozornost i klíčovým prediktorům učení. Analyzují proto například komunikační aspekty výuky či osobnostní charakteristiky jak vzdělavatelů, tak učících se. V dalších projektech se zaměřují na institucionální nebo celospolečenské aspekty. Zkoumány jsou fenomény jako klima třídy, organizační kultura nebo faktory spojené s řízením a vedením procesů učení. Zvláštní pozornost je věnována sociometrickým interakcím mezi učícími se. Studenti doktorského programu provádějí výzkumy, které přispívají k profilování Pedagogických věd a mají význam pro zlepšení vzdělávací praxe, tvorbu vzdělávací politiky a rozvoj metodologie v oblasti pedagogického výzkumu.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 16
2024
-
Assessing Test Anxiety in a Link with School Environment in Lower-Secondary Education
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Evaluační výzkum: Vzdělávací program filozofie pro děti
Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, edition: Vyd. 1, year: 2024
-
Immediate Legal Changes in Czechoslovak Education after WWII
Journal on European History of Law, year: 2024, volume: 15, edition: 2
-
„Pochopila jsem, jak to na té škole funguje.“ Rekonceptualizace šoku z reality pohledem začínající učitelky.
Year: 2024, type: Conference abstract
-
Pojďme argumentovat!
Year: 2024, type: Workshop
-
První rok za katedrou: překonávání výzev spojených s pedagogickými lídry začínajícími učitelkami
Year: 2024, type: Conference abstract
-
Rodiče zajišťují soukromé doučování pro své děti: komparace českého a hongkongského kontextu
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Rozvoj argumentačních dovedností studentů prvního ročníku střední školy: intervenční studie
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Symposium Challenges for First-generation Students in Times of Uncertainty
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Test Anxiety Among Czech Pupils in Lower-Secondary Education
Studia paedagogica, year: 2024, volume: 29, edition: 2, DOI