Informace o projektu
Celoživotní učení: analýza prediktorů a výstupů
(UAPV)
- Kód projektu
- MUNI/A/1532/2023
- Období řešení
- 1/2024 - 12/2024
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. et Mgr. Karolína Hradilová
- Mgr. Tereza Kolumber
- Tomáš Lintner, Ph.D.
- Mgr. Karolína Malíková
- Mgr. Barbora Nekardová
- Mgr. Ivo Rozmahel
- Mgr. Katarína Rozvadská, Ph.D.
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Erik Šejna
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Tereza Vengřinová
- Mgr. Jakub Vlček
- Mgr. Denisa Zimová
Projekt je navržen tak, aby poskytoval obsahovou a metodologickou podporu studentům doktorského studia v programu Pedagogické vědy na Ústavu pedagogických věd FF MU. Hlavním zaměřením podporovaných doktorských výzkumů jsou procesy učení, a to nejen v rámci tradičních vzdělávacích institucí. Projekt integruje široký teoretický rámec, v němž jsou zkoumány různé faktory, které přispívají k vysvětlení variability výsledků učení v různých sociokulturních kontextech. Začínající výzkumníci věnují stejnou pozornost i klíčovým prediktorům učení. Analyzují proto například komunikační aspekty výuky či osobnostní charakteristiky jak vzdělavatelů, tak učících se. V dalších projektech se zaměřují na institucionální nebo celospolečenské aspekty. Zkoumány jsou fenomény jako klima třídy, organizační kultura nebo faktory spojené s řízením a vedením procesů učení. Zvláštní pozornost je věnována sociometrickým interakcím mezi učícími se. Studenti doktorského programu provádějí výzkumy, které přispívají k profilování Pedagogických věd a mají význam pro zlepšení vzdělávací praxe, tvorbu vzdělávací politiky a rozvoj metodologie v oblasti pedagogického výzkumu.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 16
2024
-
Assessing Test Anxiety in a Link with School Environment in Lower-Secondary Education
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Evaluační výzkum: Vzdělávací program filozofie pro děti
Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, vydání: Vyd. 1, rok: 2024
-
Immediate Legal Changes in Czechoslovak Education after WWII
Journal on European History of Law, rok: 2024, ročník: 15, vydání: 2
-
„Pochopila jsem, jak to na té škole funguje.“ Rekonceptualizace šoku z reality pohledem začínající učitelky.
Rok: 2024, druh: Konferenční abstrakty
-
Pojďme argumentovat!
Rok: 2024, druh: Uspořádání workshopu
-
První rok za katedrou: překonávání výzev spojených s pedagogickými lídry začínajícími učitelkami
Rok: 2024, druh: Konferenční abstrakty
-
Rodiče zajišťují soukromé doučování pro své děti: komparace českého a hongkongského kontextu
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Rozvoj argumentačních dovedností studentů prvního ročníku střední školy: intervenční studie
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Symposium Challenges for First-generation Students in Times of Uncertainty
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Test Anxiety Among Czech Pupils in Lower-Secondary Education
Studia paedagogica, rok: 2024, ročník: 29, vydání: 2, DOI