Project information
Aktuální výzvy v profesi učitele 21. století
- Project Identification
- MUNI/A/1481/2020
- Project Period
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitele z perspektivy různých výzev, kterým čelí v 21. století. Kromě specificky vybraných kompetencí se zabývá též problémy celospolečensky rezonujícími. Na kompetence komunikační nahlíží z hlediska kázně a řízení třídy, kompetence diagnostické sleduje z pohledu učitele novice a experta, schopnost autoregulace učení sleduje u budoucích učitelů. Soubor kompetencí, jejichž využití naplňuje cíle inkluzivního vzdělávání, sleduje v perspektivě Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování (FIE). Dotýká se také problematiky gamifikace v on-line výuce, zkoumá profesní identitu učitele alternativní školy a přibližuje téma nekvalifikovaných učitelů v českém školství.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 4
2023
-
Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, year: 2023, volume: 33, edition: 3
-
Student-centered teacher responses to student behavior in the classroom: A systematic review.
Frontiers in Education, year: 2023, volume: 8, edition: article ID 1156530, DOI
2021
-
Motivation with Game Elements in Education Mediated by E-Learning Resources
Acta Ludologica, year: 2021, volume: 4, edition: 1
-
SUBJEKTÍVNE VNÍMANÉ PEDAGOGICKÉ SCHOPNOSTI U ŠTUDENTOV UČITEĽSTVA : TVORBA VÝSKUMNÉHO NÁSTROJA
EDUCA XVI : EDUKÁCIA - KĽÚČ K ÚSPECHU, year: 2021