Informace o projektu
Aktuální výzvy v profesi učitele 21. století
- Kód projektu
- MUNI/A/1481/2020
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitele z perspektivy různých výzev, kterým čelí v 21. století. Kromě specificky vybraných kompetencí se zabývá též problémy celospolečensky rezonujícími. Na kompetence komunikační nahlíží z hlediska kázně a řízení třídy, kompetence diagnostické sleduje z pohledu učitele novice a experta, schopnost autoregulace učení sleduje u budoucích učitelů. Soubor kompetencí, jejichž využití naplňuje cíle inkluzivního vzdělávání, sleduje v perspektivě Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování (FIE). Dotýká se také problematiky gamifikace v on-line výuce, zkoumá profesní identitu učitele alternativní školy a přibližuje téma nekvalifikovaných učitelů v českém školství.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 4
2023
-
Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, rok: 2023, ročník: 33, vydání: 3
-
Student-centered teacher responses to student behavior in the classroom: A systematic review.
Frontiers in Education, rok: 2023, ročník: 8, vydání: article ID 1156530, DOI
2021
-
Motivation with Game Elements in Education Mediated by E-Learning Resources
Acta Ludologica, rok: 2021, ročník: 4, vydání: 1
-
SUBJEKTÍVNE VNÍMANÉ PEDAGOGICKÉ SCHOPNOSTI U ŠTUDENTOV UČITEĽSTVA : TVORBA VÝSKUMNÉHO NÁSTROJA
EDUCA XVI : EDUKÁCIA - KĽÚČ K ÚSPECHU, rok: 2021