Project information
Improving and Innovating the Preparation of Future Teachers at MUNI
(ZIP MUNI)
- Project Identification
- CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170
- Project Period
- 1/2020 - 6/2023
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Operational Programme Research, Development and Education
- Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Science
- Mgr. Michal Bulant, Ph.D.
- RNDr. Miluše Baráková
- Mgr. Tomáš Bouchal, Ph.D.
- RNDr. Marta Farková, CSc.
- Mgr. Sabina Formánková
- RNDr. Vladimír Herber, CSc.
- Ing. Bc. Martin Hovorka
- Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková
- Ing. Kateřina Juhászová, Ph.D.
- Mgr. Jana Jurmanová, Ph.D.
- Ing. Kateřina Kolbabová
- RNDr. Pavel Konečný, CSc.
- Ing. Barbora Kopecká
- Mgr. et Mgr. Nina Kotková
- Mgr. Patrik Král
- RNDr. Peter Krupka, Ph.D.
- Mgr. Ludmila Liptáková
- Mgr. Jaromír Literák, Ph.D.
- Mgr. Soňa Nantlová
- doc. Mgr. Zdeněk Navrátil, Ph.D.
- Mgr. Mirka Navrátilová
- Mgr. Kristýna Návratová
- Mgr. Tomáš Nečas, Ph.D.
- Mgr. Bc. Eduard Pataki
- Mgr. Gabriela Petříková, Ph.D.
- Mgr. Jana Pučová
- RNDr. Valerie Richterová, Ph.D.
- Mgr. Olga Rotreklová, Ph.D.
- Mgr. Pavel Řehák
- Mgr. Veronika Scholzová
- Mgr. Anna Šímová
- Mgr. Radim Štampach, Ph.D.
- Mgr. Veronika Švandová, Ph.D.
- Ing. Eva Žufanová
- Other MU Faculty/Unit
-
Faculty of Arts
- prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
- doc. PhDr. Radim Brázda, Dr.
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
- Mgr. Dorota Egerlová
- Mgr. Jana Fantová
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A.
- doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
- Ing. Táňa Hlaváčková
- Mgr. et Mgr. Markéta Hotařová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Václav Kaška, Ph.D.
- Mgr. Marcela Křápková Hrdličková, Ph.D.
- Ing. Dagmar Navrátilová
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- doc. PhDr. Marek Picha, Ph.D.
- Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
- doc. Mgr. Dana Stehlíková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
- Mgr. Jan Špaček
- Mgr. Martina Trombiková, Ph.D.
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D.
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D.
- Mgr. Taťjana Zaňko, Ph.D.
- Other MU Faculty/Unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
- doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
- Mgr. Bc. Jiří Kelnar
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
- Mgr. Karel Picka, Ph.D.
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Katarína Slezáková
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
- Other MU Faculty/Unit
- Faculty of Sports Studies
- Other MU Faculty/Unit
- Rector's Office
- Other MU Faculty/Unit
- Competence Development Centre
- Project Website
- http://www.muni.cz/research/projects/51249
The project of Masaryk University (MU) prepared for the call OPVVV (in English: Operational Programme Research, Development and Education) No.068 responds to selected priorities of the Strategy of the Czech Education Policy and focuses on improving the quality of reflected pedagogical practice of students-future teachers at MU.
The aim of the project is 1) to develop the competences of university teachers preparing students - future teachers, 2) to innovate the system of pedagogical practice, 3) to develop the competences of students, 4) to develop evaluation tools for practice assessment, 5) to create a network of cooperating schools.
Publications
Total number of publications: 7
2022
-
Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických oborů.
Year: 2022, edition: Vyd. 1., number of pages: 32 s.
-
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Year: 2022, type:
-
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Year: 2022, type:
-
Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
Year: 2022, type:
-
Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi
Year: 2022, type:
-
Sada nástrojů pro (sebe)hodnocení studentů na souvislé praxi
Year: 2022, type:
2021
-
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
Year: 2021, edition: 1. vydání, number of pages: 95 s.