Project information
On the Relationship between Characteristics of Classroom Discourse and Student Achievement
- Project Identification
- GA17-03643S
- Project Period
- 1/2017 - 12/2019
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Science Foundation
- Standard Projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
Projekt si klade za cíl identifikovat, jakým způsobem spolu souvisí podoba výukové komunikace a vzdělávací výsledky žáků, a to v prostředí druhého stupně základních škol (ISCED 2A). Vzdělávací výsledky žáků budeme sledovat v oblasti čtenářské gramotnosti, podobu výukové komunikace ve výuce literární výchovy.
Metodologie navrhovaného projektu je složena z kvantitativní a kvalitativní fáze. V kvantitativní fázi proběhne strukturované pozorování výukové komunikace na vzorku 40 tříd. Budeme zaznamenávat především kvantitu a kvalitu student talk. Data z pozorování budou dávána do souvislosti s výsledky sledovaných žáků ve standardizovaných testech čtenářské gramotnosti. V následující kvalitativní fázi budeme na vzorku 4 záměrně vybraných tříd detailně zkoumat vzorce participace u různých typů žáků – z hlediska míry jejich participace a z hlediska jejich vzdělávacích výsledků. Budeme popisovat různé vzorce participace a způsoby jejich konstruování ve školní třídě.
Publications
Total number of publications: 40
2023
-
Teachers‘ productive error management behavior as integral part of whole class interaction
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
2022
-
Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou
Studia Paedagogica, year: 2022, volume: 27, edition: 1, DOI
2021
-
Classroom Space and Student Positions in Peer Social Networks : An Exploratory Study
Studia paedagogica, year: 2021, volume: 26, edition: 2, DOI
-
Produktivní práce učitele s chybou jako projev spravedlivého přístupu k žákům
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
The relationship between peer status and students’ participation in classroom discourse
Educational Studies, year: 2021, volume: 47, edition: 4, DOI
2020
-
Are student engagement and peer relationships connected to student participation in classroom talk?
Learning, Culture and Social Interaction, year: 2020, volume: 26, edition: September, DOI
-
Diferenciace učitele v přístupu k chybám vybraných skupin žáků
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Silent students and the patterns of their participation in classroom talk
Journal of the Learning Sciences, year: 2020, volume: 29, edition: 4-5, DOI
2019
-
Argumentace ve výuce : Případová studie role učitele v utváření epistemického klimatu při diskusi bohaté na argumenty
Year: 2019, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Assessment of the quality of arguments in classroom discourse : An attempt at applying philosophical analysis to a qualitative analysis of student arguments in classroom discourse
Year: 2019, type: Appeared in Conference without Proceedings