Project information
Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění
(KUME 2014)
- Project Identification
- MUNI/A/0813/2013
- Project Period
- 1/2014 - 12/2014
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
- Mgr. Markéta Hrozová, Ph.D.
- Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
- Mgr. Pavla Klusáčková, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
- Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
- Mgr. Michal Lupač, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Mohapl Doležal
- Mgr. Josef Moravec
- Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Cíl projektu spočívá v rozpracování teoretických rámců a výzkumných nástrojů umožňujících empirické zkoumání vybraných proměnných vztahujících se ke kurikulu ZŠ. Ke zpracování tématu se přistupuje z perspektivy obecné pedagogiky, srovnávací pedagogiky a oborových didaktik. Vychází se přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Řešení projektu je relevantní nejen v rovině základního (metodologického) výzkumu, ale také s ohledem na probíhající školskou reformu, která vstupuje do fáze, v níž by významnou roli měla sehrávat implementace kurikula. Výsledky projektu mohou být potenciálně využitelné pro rozpracování systému monitoringu implementace a evaluace kurikula v České republice.
Publications
Total number of publications: 13
2015
-
Umělecký text v didaktickém aparátu čítanek pro primární školy: výsledky analýzy
Pedagogická orientace, year: 2015, volume: 25, edition: 2, DOI
2014
-
Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Year: 2014, type: Conference abstract
-
Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy: návrh výzkumného nástroje
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: vybrané výsledky výzkumu
Karolína Pešková et al. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, year: 2014, number of pages: 16 s.
-
K výuce dějepisu na základních školách v České (Československé) republice v letech 1989–2013
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, year: 2014, volume: 28/2014, edition: 1
-
Kategoriální systém jako nástroj pro komparaci kurikulárních dokumentů tělesné výchovy
Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, year: 2014, number of pages: 11 s.
-
Komparace kurikulárních dokumentů tělesné výchovy – vývoj výzkumného nástroje a hledání koncepcí tělesné výchovy na základě analýzy dokumentů
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění
Year: 2014, number of pages: 132 s.
-
Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings