Project information
Teachers and students in changing contexts: social, technological, curricular, and didactical
- Project Identification
- MUNI/A/1651/2024
- Project Period
- 1/2025 - 12/2025
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. et Mgr. Michal Bednář
- Mgr. Oldřiška Buchanan, B.A.
- Mgr. Marek Matouš Bula
- Mgr. Julie Grombířová
- Mgr. Bc. Jakub Gyönyör
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Horčička
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Mgr. Alžběta Jurasová
- doc. Mgr. Marie Koldinská, Ph.D.
- Mgr. David Košatka
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D.
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
- Mgr. Anna Pospíchalová
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
- Mgr. Magdalena Tylová
- Mgr. Jana Veseláková
- Mgr. Teresa Vicianová
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Mgr. Silvia Zaťková
Cílem projektu je v rámci disertačních prací zapojených doktorandů analyzovat výzvy, inovace a požadavky, které vyplývají z měnících se kontextů vzdělávání, a to konkrétně kontextů sociálních, technologických a vzdělávacích. Sociální kontexty jsou zastoupeny měnícími se požadavky vysokoškolských studentů na interaktivitu výuky a rostoucí jazykovou heterogenitou společnosti. Technologické kontexty jsou reprezentovány pomocí rostoucích možností virtuální reality. Proměny cílů a obsahů vzdělávání představují kontexty kurikulární a proměny výukových praktik představují kontexty didaktické.
Publications
Total number of publications: 13
2025
-
Addressing Cognitive and Emotional Aspects of Academic Development in Early Primary Education
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Bridging between Kindergarten and Primary School: Teachers' Perspectives on Ensuring Smooth Transitions for Children furing Curriculum Reform in the Czech Republic
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Co-teaching in Primary Education: Insights from Empathy-Based Narratives
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Podpora wellbeingu skrze formativní hodnocení a Vysvědčení JINAK
Year: 2025, type: Article in Periodical (without peer review)
-
Projevy nadání a možnosti identifikace nadání u dětí předškolního a mladšího školního věku
Svět nadání, year: 2025, volume: XIV, edition: 1
-
Představení metodiky Rozvoj matematických schopností a myšlení u nadaných žáků
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
PŘEHLEDOVÁ STUDIE: ROZVOJ KREATIVITY V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ — PŘESVĚDČENÍ A PRAKTIKY UČITELŮ V ZAHRANIČNÍCH STUDIÍCH
Institutio infantium, year: 2025, volume: 2, edition: 2, DOI
-
Případové studie - Vzdělávání nadaných žáků v matematice na 2. stupni základních škol
Svět nadání, year: 2025, volume: XIII, edition: 2
-
The Crisis of Knowledge as a Background for a Pedeutological Approach : Construction and Orientation in Information Environment
European Education, year: 2025, volume: 57, edition: 2, DOI
-
Výzvy evaluace univerzitního studijního programu ve vztahu k efektivnímu řízení jeho změny
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings