Project information
Students and teachers in tertiary education
(Students and teachers in tertiary education)
- Project Identification
- MUNI/A/1356/2022
- Project Period
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
Terciární vzdělávání představuje perspektivně se rozvíjející výzkumnou oblast. Cílem projektu je podpořit zejména začínající výzkumníky ve vstupu do této oblasti. Konkrétně to znamená podpořit metodologický rozvoj doktorských studentů účastí na letních i zimních metodologických školách, podpořit sběr dat v oblasti terciárního vzdělávání, poskytnout jim nástroje pro analýzu dat, vytvořit optimální podmínky pro podporu publikování výstupů a zajistit příležitosti pro interakce s vědeckou komunitou. Výstupy projektu bude jak organizace mentorských setkání s účastí zahraničních expertů, publikace v odborných časopisech a aktivní vystoupení na konferencích.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 9
2023
-
A meta-analysis on the effects of performance-based financial incentives on higher education students
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
How do dyslexic children read? Evidence from eye tracking
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
HOW DO DYSLEXIC CHILDREN READ? EVIDENCE FROM EYE TRACKING
Year: 2023, type: Conference abstract
-
How to make interaction at university online lessons work? Insights from emergency remote teaching
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Mentoring among university teachers: on the way to pedagogically productive talk
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Three Types of Learning from Storytelling in The Example of Non-traditional Students
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce
Year: 2023, type: Conference abstract
-
Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
2022
-
Akademická integrace do studia : Pohled první generace vysokoškolských studentů na své vyučující
Pedagogicka orientace, year: 2022, volume: 32, edition: 3, DOI