Project information
Uvádění studujících v Ph.D. programech do sociálněvědní metodologie - rozvoj metodologických a prezentačních dovedností mladých vědeckých pracovníků bádajících nad speciálně-pedagogickými a inkluzivními tématy
(UČENÍ_VĚDĚ)
- Project Identification
- MUNI/B/1455/2021
- Project Period
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - student scientific conferences
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. David Ambrůz
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- Mgr. Radka Florianová
- Mgr. Jana Halahija
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Veronika Kolková
- Mgr. Michaela Kostelejová
- Mgr. Bc. Dominik Levíček
- Mgr. Lucie Loosová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Hana Moravčíková
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Michaela Pulkrábová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Procesy směřující k rozvoji inkluzivního prostředí ve školách i společnosti se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studující DSP na Pedagogické fakultě MU. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci „Inkluze v České republice 2022“ více jak dvě desítky účastníků z řad studujících v DSP. Základní otázky, které si pro rok 2022 klademe: Jaký je stav inkluze na základních školách? Co pomáhá rozvoji sociální inkluze v české republice? Které výzkumné strategie se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studující v nižších ročnících uspořádáno metodologické soustředění, které jim pomůže zorientovat se v krásách sociálně vědního výzkumu. Dále proběhnou kratší praktické workshopy, které budou zaměřeny na analýzu kvalitativních a kvantitativních dat a na rozvoj prezentačních dovedností studujících. Školení i konference proběhne v případě nepříznivé epidemiologické situace online.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 13
2022
-
Kompetence učitele žáka se sluchovým postižením na prvním stupni v inkluzivním prostředí běžné základní školy
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Kompetence vychovatele k řešení užívání návykových látek
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. z Pedagogické fakulty MU 2022
Year: 2022, type: Workshop
-
Phonological Discrimination Comparation Of The Impact Of Influence In Children with DLD and mild hearing loss
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Pilotní šetření online konzultací a školení pro pečující o děti s PAS v České republice
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Posilování měkkých dovedností u adolescentů vyžadujících soustavnou intenzívní individuální intervenci ve výchovných ústavech
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Postoje pedagogů k problémovému/náročnému chování na základní škole
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Potřeby uživatelů návykových látek ve výkonu trestu odnětí svobody
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základní škole
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Stimulace percepčně-kognitivních a motorických funkcí a její vliv na vývoj dítěte mladšího školního věku jako prevence školního neúspěchu
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings