Project information
Pedagogický a andragogický výzkum vysokého školství
(Výzkum vysokého školství)
- Project Identification
- MUNI/A/1411/2021
- Project Period
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. Tereza Kolumber
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Mgr. Martina Minaříková
- Mgr. Barbora Nekardová
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Mgr. Katarína Rozvadská
- Mgr. Erik Šejna
- Mgr. Tereza Vengřinová
- Bc. et Bc. Barbora Zavadilová, MPhil
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Projekt podporuje základní výzkum vysokého školství z pedagogických a andragogických perspektiv. Cílem projektu je podpora výzkumných a dalších odborných aktivit studentů doktorského studia studijních programů Pedagogika a Andragogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Studenti věnující se výzkumu vysokého školství mají díky projektu příležitost pokrýt náklady na cestování spojené se sběrem dat, síťováním a účastí na konferencích. Z projektu je rovněž hrazena podpora za mimořádné výsledky či finanční podpora doktorských projektů s náročnějším výzkumným designem. Zároveň projekt cílí na podporu publikování v zahraničí skrze financování profesionálních korektorských služeb v angličtině.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 6
2022
-
Adult Learners' Stories of the Past: What Can Be Learned from Historically Grounded Biographical Narratives of Non-Traditional Students in Czech Higher Education.
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Facebook Groups as Means to the Social Integration of First-generation University Students
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
From biography to learning: travelling in time via the narration of adult learners in higher education
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Integrating into University System at Home and Online
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov
Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, year: 2022
-
The Role of Peer Learning among University Teachers in Integrating Digital Technologies into Higher Education Teaching
Studia paedagogica, year: 2022, volume: 27, edition: 2, DOI