Project information
Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy
- Project Identification
- MUNI/A/1332/2019
- Project Period
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Mgr. Aleš Bína
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- Mgr. Lada Červeňáková
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- Mgr. Erika Gavelčíková Dobišová
- Mgr. Jana Halahija
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Radka Janošková
- Mgr. et Mgr. Vendula Jašková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Mgr. Štěpánka Lauková
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D.
- Mgr. Vendula Malaníková
- Ing. Mgr. Jiří Martinec, Ph.D. et Ph.D.
- Mgr. Zuzana Ondroušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. Petra Pecharová
- doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Svetlana Síthová
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Sandra Szewczyková
- PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Mgr. Petra Tužilová
- Mgr. Veronika Uhrová
- Mgr. Vladimíra Vanková
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Mgr. Iva Žáková, Ph.D.
Projekt navazuje na projekt specifického výzkumu realizovaný v roce 2019. Bude se i nadále věnovat roli speciální pedagogiky v inkluzivním prostředí základních škol, školských výchovných zařízeních a speciálních škol v kontextu efektivního vzdělávání a podpory dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků intaktních. Vlastní realizace výzkumných šetření předpokládá zapojení studentek a studentů doktorského programu Speciální pedagogika do výzkumných šetření v prostředí základních škol v České republice ale i v zahraničí (např. Boloňa - Itálie, Wurzburg - Německo, Jyväskylä - Finsko), kde budou probíhat jejich studijní stáže v roce 2020. Stěžejním tématem projektu bude deskriptivní analýza a komparace mezioborové spolupráce v inkluzivním prostředí škol.
Publications
Total number of publications: 11
2021
-
Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika
Listy klinické logopedie, year: 2021, volume: 5, edition: 1, DOI
-
Riziko nomofobie u žáků základní školy
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2020. Úloha odborného vzdělávání v 21. století, year: 2021
2020
-
Education of Pupils with Epilepsy at Primary School.
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Forschungsprojekt Quality Inclusive Education of Pupils with Special Educational Needs in Primary and Secondary Schools.
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Názory středoškoláků na vegetariánství
Výživa a potraviny, year: 2020, volume: roč. 75, edition: 3
-
Prevence rizikového chování závislostního typu na vybraných středních školách
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2019. Udržitelnost ve vzdělávání: Minulost, současnost a budoucnost, year: 2020
-
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
Year: 2020, edition: Vyd. 1., number of pages: 257 s.
-
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
Year: 2020, edition: Vyd. 1., number of pages: 257 s.
-
The Special Educational Centre for the Visually Impaired from the Perspective of Special Needs Counsellors.
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
The Study Abroad – University of Central Florida
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings