Project information
Učení v různých kontextech
- Project Identification
- MUNI/A/1047/2019
- Project Period
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Mgr. Martina Bruzlová
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
- doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.
- Mgr. Klára Holíková
- Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Tomáš Lintner, Ph.D.
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Mgr. Markéta Minaříková
- Mgr. Barbora Nekardová
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Mgr. Katarína Rozvadská
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Tereza Vengřinová
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Cílem projektu je obsahová i metodologická podpora vlastních výzkumných aktivit studentů doktorského studia studijního programu Pedagogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Konceptuálním rámcem pro doktorské výzkumné projekty jsou procesy učení. Výzkumné aktivity jsou zaměřené jak na samotné procesy učení, tak na faktory a jevy související s učením v rozmanitých institucionálních kontextech. Sledovaná témata profilují obor, jejich zkoumání má význam pro vzdělávací praxi i politiku, stejně jako pro rozvoj výzkumné základny a metodologii výzkumu v pedagogických vědách.
Publications
Total number of publications: 25
2021
-
Exploring effects of socioeconomic status on formation of peer relationships in lower-secondary classrooms with ERGMs
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Peer social networks in Czech lower-secondary classrooms
Year: 2021, type:
-
Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
Pedagogická orientace, year: 2021, volume: 30, edition: 3, DOI
2020
-
Akademická a sociální integrace studentů do studia na vysoké škole
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Čo ovplyvňuje tvorbu rovesníckych vzťahov? analýza sociálnych sietí v triedach českých základných škôl
Year: 2020, type: Conference abstract
-
Čtení a oční pohyby u žáků s dyslexií
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Dialogické vyučování. Workshop profesního vzdělávání učitelů
Year: 2020, type:
-
Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects
The New Educational Review, year: 2020, volume: Volume 59, edition: 1
-
Low Socioeconomic School Composition as an Indicator of Low Educational Attainment: Evidence from Slovakia
e-Pedagogium, year: 2020, volume: 20, edition: 4, DOI
-
Mandatory Home Education During the COVID-19 Lockdown in the Czech Republic: A Rapid Survey of 1st-9th Graders' Parents
Frontiers in Education, year: 2020, volume: July 2020, edition: 5, DOI