Project information
Procesy učení v různých sociálních prostředích
- Project Identification
- MUNI/A/0960/2016
- Project Period
- 1/2017 - 12/2017
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Jana Cíglerová
- Mgr. Veronika Dobrovolná
- Mgr. Anna Drexlerová
- Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- Mgr. Klára Holíková
- Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.
- doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Mgr. Jana Sedláčková, DiS.
- Mgr. Petr Sucháček
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Klára Šteflová
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Hana Tulinská
- Mgr. et Mgr. Zuzana Vařejková, Ph.D.
- Mgr. Kristýna Vlčková
- Mgr. Tereza Vychopňová
- Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Projekt specifického výzkumu je zaměřen na podporu výzkumných aktivit studentů doktorského studia oborů Pedagogika a Andragogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Koncepce projektu vychází z řešení specifického výzkumu na ÚPV v předchozích letech. Obsahová struktura projektu je modifikována s ohledem na vývoj řešení aktuálních výzkumných projektů na ÚPV. Zastřešujícím tématem projektu jsou procesy učení, které jsou analyzovány ve dvou rovinách. První rovinu představuje vývojové hledisko, konceptuálním rámcem výzkumných aktivit projektu je pojetí celoživotního učení. Druhá rovina výzkumu je vztažena k různým sociálním kontextům, ve kterých se procesy učení vyskytují. Konkrétně se aktivity projektu vztahují k výzkumu reálné školní výuky, výzkumu vnitřních procesů a vnějších podmínek rozvoje školy, a dále k výzkumu učení v neškolských institucionálních kontextech. Aktivity specifického výzkumu jsou řešeny pomocí kvantitativních, kvalitativních i smíšených metodologických přístupů, přičemž jsou využívány rozmanité výzkumné designy. Očekávané výsledky obohacují zdrojovou základnu oborů, ukazují další možnosti výzkumu a také možnosti uplatnění výsledků v praxi a ve vzdělávací politice. Studenti doktorského studia se do projektu zapojují v návaznosti na vlastní výzkumné aktivity v dizertačních projektech.
Publications
Total number of publications: 31
2017
-
Budoucí učitelé a dialogické vyučování
Year: 2017, type: Conference abstract
-
Budoucí učitelé a dialogické vyučování
Year: 2017, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Equal Educational Opportunities for Immigrant Children - Insight to the Czech and Norwegian Education Policy
Year: 2017, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Charakteristiky výukové komunikace v kruhovém uspořádání školní třídy
Year: 2017, type: Conference abstract
-
Charakteristiky výukové komunikace v kruhovém uspořádání školní třídy
Year: 2017, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Jak vidím své žáky − hodnoticí úsudek učitelky o jednotlivých žácích v 6. třídě
Orbis Scholae, year: 2017, volume: 11, edition: 2, DOI
-
Jak žáci prožívají přechod ze čtvrtého do pátého ročníku základní školy
Year: 2017, type: Popularization text
-
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Year: 2017, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Year: 2017, type: Conference abstract
-
Kluků je škoda, holky na to nemají: rozdíly v hodnocení nejslabších žáků třídy
Komenský, year: 2017, edition: 02/142