Informace o projektu
Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
- Kód projektu
- GA20-12828S
- Období řešení
- 1/2020 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Vzrůstající fenomén soukromých alternativních škol vnáší nový typ selektivity do vzdělávacího systému. Tento projekt umožní hloubkově prozkoumat vybrané alternativní školy v celém spektru povinné školní docházky. Komplexně uchopuje narativní identity aktérů v těchto školách (ředitelé, učitelé, žáci, rodiče) a propojuje je s výukovým diskursem. Výsledky zasazuje do aktuální diskuse o sociální spravedlnosti ve vzdělávání. Projekt je přínosný zejména: 1) vícepřípadovou studií alternativních škol, o kterých často absentuje empirická evidence, 2) hloubkovou analýzou narativních identit aktérů na těchto školách 3) obohacením pedagogických věd o design vícepřípadové studie a narativního výzkumu využitelný nejen ke studiu alternativních škol. Projekt obohatí poznání v této oblasti 2 studiemi v časopisech indexovaných v databázi WOS a 3 studiemi v časopisech indexovaných v databázi SCOPUS.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 20
2024
-
Choosing private alternative schools in Czechia: parents’ narrative identity study
Oxford Review of Education, rok: 2024, ročník: 51, vydání: 1, DOI
-
Narrative identity dimensions of students in private alternative schools
Sage Open, rok: 2024, ročník: 14, vydání: 4, DOI
-
„Vím, že jsou tam inteligentní lidi.“ Volba soukromé školy rodiči jako investice do sociálního kapitálu
Sociologický časopis, rok: 2024, ročník: 60, vydání: 5, DOI
2023
-
Jakou školou jsme: newsletter jako nástroj utváření identity školy
Orbis Scholae, rok: 2023, ročník: 17, vydání: 1, DOI
2022
-
Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
Collective identity of a private alternative school: focus onthe lived values of the school
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
IDENTITA UČITELŮ A VÝUKOVÝ DISKURS: KDY PRŮVODCI PROVÁZEJÍ ŽÁKY?
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
IDENTITA UČITELŮ A VÝUKOVÝ DISKURS: KDY PRŮVODCI PROVÁZEJÍ ŽÁKY?
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Jiný učitel? Jak se vidí učitelé soukromé alternativní školy
Rok: 2022, druh: Vyžádané přednášky