Informace o projektu
Humanitní vědy dokořán
- Kód projektu
- CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281
- Období řešení
- 1/2020 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV)
- PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Moravská zemská knihovna Brno
Gymnázium Brno, Slovanské nám.
Gymnázium,Tišnov,Na Hrádku 20
Gymnázium Jana Blahoslava Ivančice, příspěvková
Klasické a španělské gymnázium, Brno - Bystrc,
Klvaňovo gymnázium a Střední odborná
Projektový záměr klíčové aktivity 3: Propojování formálního a neformálního vzdělávání ve spolupráci s kulturními/paměťovými institucemi reflektuje aktuální potřeby sekundárního školství inovovat výuku v obsahu, formách a metodách. Žadatel humanitního zaměření s kurátorskou podporou partnera vytvoří a nabídne gymnaziální praxi soubor tematických digitálních vzdělávacích zdrojů (DVZ) včetně metodik pro pedagogy s cílem ukázat edukační potenciál digitalizovaného kulturního dědictví.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 10
2023
-
Nonlinear Interactive Stories as an Educational Resource
Education Sciences, rok: 2023, ročník: 13, vydání: 1, DOI
-
Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím : případová studie s Twine2
Journal of Technology and Information Education, rok: 2023, ročník: 15, vydání: 2, DOI
2022
-
Design interaktivního multimediálního příběhu jako aplikace kurátorského přístupu k edukaci
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik
Rok: 2022, druh: Přehledové a vzdělávací texty
-
Exploring a Potential of Digital Role-Playing for Development of Social and Cultural Values
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Nástroj Twine ve vzdělávání a učení : Jak tvořit nelineární digitální příběhy
Rok: 2022, druh: Přehledové a vzdělávací texty
-
Twine očima tvůrce vzdělávacího obsahu
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
2021
-
Digitalizované kulturní dědictví jako příležitost k rozvíjení informační a digitální gramotnosti středoškoláků
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Humanitní vědy dokořán
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
Proinflow, rok: 2021, ročník: 13, vydání: 1, DOI