Oddělení pro projektovou podporu

Národní projekty

GAČR - Grantová agentura ČR

GAČR 2025

GA ČR vyhlásila výzvy k podávání návrhů projektů pro rok 2025 do soutěží standardní projekty, EXPRO, JUNIOR STAR, POSTDOC INDIVIDUAL FELLOWSHIP- INCOMING, POSTDOC INDIVIDUAL FELLOWSHIP- OUTGOING, mezinárodní projektyLead Agency projekty.

SEMINÁŘE:

  • Semináře s předsedou GA ČR (v češtině) proběhnou v Praze 23. 2. 2024v Brně 6. 3. 2024, registrace zde.
  • Interní seminář MU pro vědecké pracovníky (v angličtině) proběhne 27. 2. 2024, registrace zde.

DŮLEŽITÉ TERMÍNY:

  • Termín podání žádosti Etické komisi pro výzkum MU: 4. března 2024 do 18:00. Více informací zde.
  • OSOBNÍ NÁKLADY - do 13. března 2024 zašlete personalistce (kontakty dle pracovišť níže) seznam osob, které plánujete v návrhu projektu. Bude Vám zasláno rozmezí mezd, které můžete pro jednotlivé zaměstnance plánovat.
  • GRIS – vložení části B (rozpis + zdůvodnění finančních položek): 20. března 2024
  • Termín pro zahájení elektronického schválení průvodky k návrhu v ISEPu řešitelem: 27. března 2024
  • Zaslání vyplněného formuláře čestného prohlášení k dofinancování (zasílejte mailem ekonomkám projektů, bude schvalováno elektronicky): 27. března 2024
  • Termín pro zaslání GRISem vygenerovaného FINÁLNÍHO PDF návrhu na gacr@sci.muni.cz pro odeslání datovou zprávou: 2. dubna 2024 do 12:00.

PŘÍLOHY A ODKAZY:

KONTAKTY:

 

Ekonomika

Ing. Iveta Svobodová; iveta.svobodova@sci.muni.cz, kl.č. 8183, mob. 771 273 449

(ústavy 4010, 3050, 4070, 5040)

Ing. Tereza Johnová; johnova@sci.muni.cz, kl.č. 3873, mob. 733 614 433

(ústavy 1010, 2020, 2030, 2040, 5010, 5030)

Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, kl.č. 3702, mob. 773 251 776

(ústavy 4020, 3010, 6000)

Personalistika

Mgr. Jana Švábová, svabova@sci.muni.cz, kl.č. 8572, mob. 771 291 804

(ústavy 2030, 4020, 5010)

Ing. Marie Švancarová, svancarova@sci.muni.cz, kl.č. 6263, mob. 771 291 813

(ústavy 1010, 3010, 4070, 5030, 6000)

Ing. Eva Žufanová, evazufan@sci.muni.cz, kl.č. 3437, mob. 604 919 243

(ústavy 3050, 4010)

Ing. Lenka Poláková, lenka.polakova@sci.muni.cz, kl.č. 7112, mob. 771 274 252

(ústavy 2020, 2040)

Věcná kontrola a odesílání

Ing. Martin Hovorka, hovorka@sci.muni.cz , kl.č. 1412, mob. 770 158 553

Investice

Petra Rozíková; rozikova@sci.muni.cz; kl.č. 5291

TAČR - Technologická agentura ČR

INFORMACE K DÍLČÍM A ZÁVĚREČNÝM ZPRÁVÁM TAČR

  • Žádosti o převod do FÚUP u dílčích zpráv budou řešeny elektronickou cestou. Prosím o vyplnění žádosti a následně zaslání ke kontrole do čtvrtka 11. 1. 2024. Poté zajistím zadání elektronického schvalování.
  • Vratky dotace, i od spoluřešitelů mi hlaste do čtvrtka 11. 1. 2024.
  • Termín pro doručení dílčí zprávy je stanoven na úterý 30. 1. 2024.
  • Termín u závěrečných zpráv je do 30 dnů od konce projektu, pokud tedy končíte k 31.12.2023, je to úterý 30. 1. 2024.
  • Po odeslání zprávy v ISTA je potřeba následně vygenerovat „Potvrzení podání“, které Vám odešlu datovou schránkou (jedná se o projekty, kde jsme v roli hlavního příjemce).

Vyplnění DZ a ZZ v ISTA:

  • Návod k podání průběžné a závěrečné zprávy projektu TAČR.
  • Dále TAČR vydal zvlášť pokyny ke každému programu. Pokyny máte ke stažení vždy v ISTA, v dokumentech k průběžné/závěrečné zprávě.
  • U projektů, které mají stanoveného externího aplikačního garanta, je povinnou přílohou Vyjádření externího aplikačního garanta. Pokud máte více aplikačních garantů, musí být vyjádření od všech. Podrobnější informace naleznete v dokumentech ke zprávě.
  • Další povinnou přílohou je odborná zpráva, TAČR nevydal žádný formulář pro vyplnění, udává jen povinnou strukturu, kterou musí odborná zpráva obsahovat. Povinnou strukturu naleznete v dokumentech ke zprávě. TAČR dává doporučení držet se struktury návrhu.
  • Do příloh Vám vložím výsledovku z účetnictví. U všech projektů budeme mít také vratku příjmů z bankovního účtu, výpočet budu mít po uzavření účetnictví a částku Vám vložím do ISTA.
  • Co se týče vyplnění finančního čerpání, tak vám částky mohu vyplnit já. Finální čísla budete mít k dispozici v týdnu od 22. 1. 2024.

Kontakt: Ing. Iveta Svobodová

Ing. Iveta Svobodová

kancelář: pav. 01/01018
Kotlářská 267/2
611 37 Brno

Zobrazit na mapě

telefon: 549 49 8183
e‑mail:

 Dlouhodobě mimo výkon práce

Ministerstvo vnitra
  1. VS programu OPSEC Ministerstva vnitra

Ministerstvo vnitra vyhlásilo první veřejnou soutěž v programu OPSEC. Soutěž je vypsána pro všechny tři podprogramy a jejich cíle a zaměření (bod 1.4.1. ZD):

  • Rozvoj schopností vymáhání práva
  • Krizová připravenost bezpečnostních a záchranných sborů
  • Odolná společnost

Důležité termíny:

Interní termín kontroly na PřF

1. 6. 2022 (založení návrhu v ISEPu, zaslání rozpočtu ke kontrole)

Zahájení příjmu žádostí

14. 4. 2022

Termín podání návrhu projektu v ISTA

8. 6. 2022 do 16:00

Předložení žádosti o posouzení etiky výzkumu (Mgr. Blanka Jančeková, Ph.D.)

do 17. 5. 2022 do 18 hodin

Konzultace výsledků s CTT (Mgr. Hana Půstová)

nejpozději do 27. 5. 2022

Konzultace právních otázek (Mgr. Radim Kunc)

nejpozději do 27. 5. 2022

Zveřejnění výsledků soutěže

do 15.11.2022

Zahájení řešení projektu

Leden 2023

Délka trvání projektu

24 – 48 měsíců

Informace k soutěži

Další informace a dokumenty naleznete na dokumentovém serveru.

Zde naleznete veškeré informace k dané soutěži zveřejněné na stránkách Min. vnitra.

Kontakt

Ing. Magdalena Vozárová

tel.: 54949 5458
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo zemědělství ČR

Program aplikovaného výzkumu Ministerstva zemědělství na období 2017-2025, ZEMĚ

Program je zaměřen na podporu výzkumu a vývoje v odvětví zemědělství, lesnictví, rybolovu a akvakultury. Celkovým cílem programu je podpořit projekty aplikovaného výzkumu s předpokládanými výsledky vysokého inovačního potenciálu, vedoucími k posílení stability, objemu a kvality produkce, uplatnitelnými v nových produktech, technologiích a výrobních postupech. Členění program uje do dvou podprogramů:

  • Podprogram I – Podpora inovativního zemědělství a lesnictví prostřednictvím pokročilých postupů a technologií
  • Podprogram II – Podpora státní politiky v agrárním sektoru

Klíčové oblasti programu jsou:

  • Udržitelné hospodaření s přírodními zdroji
  • Udržitelné zemědělství a lesnictví
  • Udržitelná produkce potravin

a výzkumné směry programu jsou: půda, voda, biodiverzita, lesnictví a navazující odvětví, rostlinná produkce a rostlinolékařství, živočišná produkce a veterinární medicína, produkce potravin, zemědělská technika a bioekonomie.

Program je realizovaný v letech 2017 - 2025. Celkem bude vyhlášeno 6 veřejných soutěží se zahajováním poskytované podpory v letech 2017, 2018, 2019, 2021, 2022 a 2023. Do veřejné soutěže vyhlášené v roce 2021, resp. 2022 se budou moci přihlásit pouze projekty s maximální délkou řešení 4, resp. 3 roky.

Poskytovatelem povolená maximální intenzita podpory je 100 % pro výzkumné organizace. Účastníky projektu jsou výzkumné organizace a jako partneři mohou vystupovat i podniky formou účinné spolupráce s VO. V rámci PP1 se očekávají projekty s délkou trvání 5 let a průměrnými náklady 20 mil. Kč a pro PP2 trvání projektu 3 roky a průměrné náklady projektu 12 mil. Kč.

Aktuální informace k programu Země sledujte na stránkách poskytovatele zde a veškerá interní dokumentace je na Sharepoint (případně na Dokumentovém serveru).

Fakultní termín pro kontrolu rozpočtu: 30.6.2022

Kontakt

Ing. Jitka Kosinová

tel.: 54949 3702
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo zdravotnictví ČR (AZV)

Interní pokyny a termíny:
Projekt se podává prostřednictvím systému ISVP. V návrhu projektu přidejte do pověřených osob v roli Editor pro dvě osoby:

  1. Iveta Svobodová
  2. Eva Žufanová (za personální oddělení)

Kontaktujte Ivetu Svobodovou (iveta.svobodova@sci.muni.cz), pokud v systému ISVP žádáte poprvé a potřebujete založit uživatelský účet.

Důležité lhůty

  • Soutěžní lhůta začíná dnem 17. 5. 2023 a končí dnem 29.6. 2023 (do 12:00 hod.)
  • Doporučujeme odeslat návrhy do 28.6.2023 (zamezení problémů se spárováním v systému ISVP)
    Zahájení řešení vybraných projektů: 1. května 2024
    Ukončení řešení projektů: nejpozději do 31. 12. 2027
    Předpokládaná délka trvání řešení projektů: 44 měsíců.

Etická komise pro výzkum
Žádosti o posouzení Etickou komisí pro výzkum (EKV) se podávají prostřednictvím informačního systému INET - aplikace ISEP - Editor návrhů projektů. Termín přijímání žádostí je stanoven do pondělí 5. 6. 2022 do 12:00! Více informací zde.
Prosím věnujte pozornost následujícím pokynům EKV:

  • Návrh projektu (podklady specifikované EKV) musí být předložen k posouzení Etické komisi pro výzkum MU (EKV), pokud je MU v roli UCHAZEČE.
  • Pokud je MU v roli SPOLUUCHAZEČE, pak návrh projektu předkládá k posouzení své etické komisi UCHAZEČ.
  • EKV posoudí návrh projektu, ve kterém je MU v roli SPOLUUCHAZEČE pouze v případě, že UCHAZEČ nemá vlastní etickou komisi.
  • Projekty MU LF posuzuje Etická komise LF, která si určuje svá vlastní pravidla a termíny.
  • Pokud je MU v roli UCHAZEČESPOLUUCHAZEČEM je zdravotnické zařízení, doporučujeme ověřit u etické komise zdravotnického zařízení, zda a kdy jí tento návrh projektu má být předložen. Jednotlivá zdravotnická zařízení mohou mít vlastní pravidla a termíny.
    Pokyny EKV

Rozpočet

  • Termín pro zahájení kontroly rozpočtu je stanoven na 13. června 2023. Kontrola může probíhat buď v ISVP, případně lze zaslat tabulku. Po kontrole a odsouhlasení rozpočtu je potřeba vložit draft návrhu do dokumentů v ISEPu a zahájit elektronické schvalování průvodky a to nejpozději 21. června 2023.
  • V případě plánování investičních nákladů kontaktujte Petru Rozíkovou rozikova@sci.muni.cz; tel: 549 49 5291 nejpozději do 9.6.2023! Limity pro DHM a DNM jsou 80 tis. Kč.
  • Pro zdůvodnění režijních nákladů lze použít následující text:
    Na základě Pokynu MU č. 3/2017 „Pravidla pro stanovení podílu správní režie a systém uplatňování režijních nákladů do projektů“ patří do nákladových položek započitatelných v rámci společných provozních nákladů zejména tyto náklady: Spotřeba materiálu, Spotřeba energie– elektřina, pára, teplo, plyn, voda; Opravy a udržování, Cestovné, Ostatní služby, Mzdové náklady, Zákonná pojištění, Tvorba SF.
    V návrhu projektu ………… žádáme pro rok 2024 o režijní náklady ve výši ………………..Kč odpovídající 20% z účelové podpory na neinvestiční náklady a výdaje.
  • Při vyplňování poměru typu výzkumu na Základní výzkum/ Průmyslový výzkum/ Experimentální vývoj je u Základního výzkumu doporučováno dodržovat max. 20%.

 

  • Prokázání způsobilosti se provádí centrálně z RMU, věnujte pozornost také speciálním oprávněním a povinným přílohám dle povahy projektu (mimo EKV také GMO, používání pokusných zvířat, informovaný souhlas pacienta atd.).
  • Prosím ověřte si, že vkládáte správný a aktuální formulář a že při přijetí návrhu k financování budeme schopni v případě ručně podepsaného dokumentu zaslat úředně ověřenou kopii na AZV!
  • Podrobnější a přehledné informace k soutěži naleznete v dokumentu Informace_AZV_2023. Všechny podklady k soutěži naleznete rovněž v IS (návrh partnerské smlouvy, pokyny EKV, prokázání způsobilosti za MU odesílané centrálně…).

Prosíme všechny žadatele, aby dali svůj záměr zúčastnit se soutěže co nejdříve vědět prostřednictvím založení návrhu projektu v ISEPu (finance při prvotním založení není potřeba vyplňovat).

Kontakt

Ing. Iveta Svobodová
iveta.svobodova@sci.muni.cz
tel.: 54949 8183, 771 273 449
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k podávání návrhů společných česko-rakouských výzkumných projektů s dobou řešení 2022 - 2023 (MOBILITY)

Návrh společného projektu základního výzkumu musí být současně předložen českým řešitelským týmem v ČR i rakouským řešitelským týmem v Rakousku. Na české straně je stanoven požadavek na minimální ukončené vzdělání řešitele a členů řešitelského týmu.

Lze žádat o prostředky na úhradu cestovních nákladů pro cesty výzkumných pracovníků do Rakouska a úhradu pobytových nákladů rakouského týmu v ČR. Max. výše podpory je 100 000 Kč/rok.

Návrhy projektů lze předkládat pouze datovou schránkou MUNI v termínu: 16.3. – 30.4.2021

Bližší informace a formuláře jsou zveřejněny zde:

https://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/vyzva-k-podavani-navrhu-spolecnych-cesko-rakouskych-9

Výzva s podtrženými pasážemi

Interní termín pro předložení návrhu rozpočtu ke kontrole je nejpozději do 23.4.2021

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, tel: 549 49 3702 nebo 773 251 776

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k podávání návrhů společných česko-francouzských výzkumných projektů s dobou řešení 2022 - 2023 (MOBILITY)

Návrh společného projektu základního výzkumu musí být současně předložen českým řešitelským týmem v ČR i francouzským řešitelským týmem ve Francii. Na české straně je stanoven požadavek na minimální ukončené vzdělání řešitele a členů řešitelského týmu.

Lze žádat o prostředky na úhradu nákladů na cestu českého týmu do Francie, pobytové náklady v zahraničí a nutné vedlejší výdaje. Max. výše podpory je 78 000 Kč/rok.

Návrhy projektů lze předkládat pouze datovou schránkou MUNI v termínu: 15.3. – 30.6.2021.

Bližší informace a formuláře jsou zveřejněny zde:

https://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/vyzva-k-podavani-navrhu-spolecnych-cesko-francouzskych-9

Výzva s podtrženými pasážemi

Interní termín pro předložení návrhu rozpočtu ke kontrole je nejpozději do 18.6.2021.

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Kosinová, jitkak@sci.muni.cz, tel: 549 49 3702 nebo 773 251 776

Kontakt

Ing. Jitka Kosinová

tel.: 54949 3702
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2

Ministerstvo Kultury ČR (NAKI)

1.VS Programu NAKI III

Harmonogram soutěže

  • Soutěžní lhůta: 15. března – 28. dubna v 14.00 hodin (doručení na MK!)
  • Vyhlášení výsledků: nejpozději 16. prosince 2022
  • Doba realizace projektu: 1. března 2023–31. prosince 2027
  • Délka řešení projektu: 58 měsíců


Interní pokyny a termíny

Přílohy, kde je vyžadován podpis rektora, je třeba doručit na RMU nejpozději do 22.4.2022! Pro podpis je potřeba mít schválenou průvodku v ISEP.

Podepisují se následující části návrhu:

  • Příloha č. 1 – Návrh projektu – u typu J a D se dodávají 2 podepsané výtisky návrhu v části A, u typu K je to x+1 (x=počet účastníků projektu).
  • Příloha č. 5 – ČP prokázání způsobilosti uchazeče
  • Příloha č. 7a – ČP pro VO

Termín pro zahájení kontroly rozpočtu je stanoven na 19.4.2022, v tomto termínu je potřeba předložit plánovaný rozpočet v excelovských tabulkách 1. VS NAKI III včetně zdůvodnění.

Nejpozději 21.4.2022 by mělo dojít ke spuštění schvalování návrhu v ISEP, v dokumentech by měla být rozpracovaná část návrhu + zkontrolované tabulky rozpočtu.

Podrobnější informace k soutěži naleznete v dokumentu Informační materiál RMU_NAKI III

Všechny podklady k soutěži jsou na stránkách MK zde.

Kontakt

Ing. Magdalena Vozárová

tel.: 54949 5458
kan.: pav. 01/01018, Kotlářská 267/2​

Ostatní ministerstva

Nejsou zveřejněny žádné aktuální výzvy ani jiné informace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.