Informace o projektu
Personalization and the need of privacy: transcending information challenges (PANOPTICON)

Informace

Projekt nespadá pod Přírodovědeckou fakultu, ale pod Právnickou fakultu. Oficiální stránka projektu je na webu muni.cz.
Kód projektu
MUNI/A/1781/2024
Období řešení
1/2025 - 12/2025
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Právnická fakulta

Personalizace představuje v dnešní době velmi rozšířenou obchodní strategii, jejímž cílem je spotřebitelům nabídnout co nejrelevantnější, individualizovaný obsah, včetně cílené reklamy nebo personalizované ceny. Přizpůsobení nabídky jednotlivým spotřebitelům umožňují technologie sledující preference zákazníků a následná datová analýza získaných údajů. Jsou shromažďována data, která vypovídají o vzorcích chování, včetně nákupního chování, návycích, zájmech, preferencích, aktivitě na internetu, ale i o charakteristikách spotřebitele vedoucích k jeho zranitelnosti – například o tendencích k hazardním hrám, problémech s udržením pozornosti nebo o psychickém zdraví. V rámci projektu PANOPTICON se řešitelka zaměří na kolizi mezi personalizací a ochranou soukromí s důrazem na vztah soukromí a ochrany osobních údajů. Součástí výstupu bude zhodnocení možnosti kvalifikovat personalizaci jako zakázanou formu automatizovaného rozhodování podle GDPR, včetně posouzení role souhlasu subjektu údajů se zpracováním osobních údajů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.