Informace o projektu
Personalization and the need of privacy: transcending information challenges
(PANOPTICON)
- Kód projektu
- MUNI/A/1781/2024
- Období řešení
- 1/2025 - 12/2025
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Právnická fakulta
Personalizace představuje v dnešní době velmi rozšířenou obchodní strategii, jejímž cílem je spotřebitelům nabídnout co nejrelevantnější, individualizovaný obsah, včetně cílené reklamy nebo personalizované ceny. Přizpůsobení nabídky jednotlivým spotřebitelům umožňují technologie sledující preference zákazníků a následná datová analýza získaných údajů. Jsou shromažďována data, která vypovídají o vzorcích chování, včetně nákupního chování, návycích, zájmech, preferencích, aktivitě na internetu, ale i o charakteristikách spotřebitele vedoucích k jeho zranitelnosti – například o tendencích k hazardním hrám, problémech s udržením pozornosti nebo o psychickém zdraví. V rámci projektu PANOPTICON se řešitelka zaměří na kolizi mezi personalizací a ochranou soukromí s důrazem na vztah soukromí a ochrany osobních údajů. Součástí výstupu bude zhodnocení možnosti kvalifikovat personalizaci jako zakázanou formu automatizovaného rozhodování podle GDPR, včetně posouzení role souhlasu subjektu údajů se zpracováním osobních údajů.