Informace o projektu
Sociálně-motivační efekt virtuální reality v distančním vzdělávání
(VRcom)
- Kód projektu
- TQ01000181
- Období řešení
- 9/2023 - 11/2026
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Technologická agentura ČR
- SIGMA
- DC3 - SHUV
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Projekt se bude soustředit na možnosti inovativního využití virtuální reality (VR) v novém kontextu, a to skrze aktivní spolupráci ve virtuálním prostředí a s cílem podpořit proces budování komunity, a tím obohatit distanční studijní programy o sociální rozměr, který jim dosud schází. Dílčí cíle projektu jsou: 1) Empirické ověření vlivu kolaborativní VR na rozvoj sociální provázanosti skupiny studujících distančního studia; 2) Sestavení a design souboru VR nástrojů vhodných pro rozvoj komunity studujících distančních programů; 3) Zpracovat certifikovanou metodiku pro podporu sociální koheze ve skupinách studentů distančních programů.
Publikace
Počet publikací: 2
2024
-
Collaborative Immersive Virtual Environments as a Tool for Enhancing Social Cohesion: Studium Terra Incognita
Rok: 2024, druh: Uspořádání workshopu
-
Map as a Tool for Community Building in Distance Education Institutions
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích