Informace o projektu
Výzkum v 21. století: data pohledem vaším a vašich kolegů
(CORE-DATA)
- Kód projektu
- MUNI/CORE/1607/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Společný univerzitní základ
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Ústav výpočetní techniky
- RNDr. Miroslav Bartošek, CSc.
- RNDr. Stanislava Bezdíček Králová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Matěj Búřil
- Mgr. Hynek Cígler, Ph.D.
- Mgr. Martin Guzi, Ph.D.
- Mgr. Lukáš Hamřík, Ph.D.
- RNDr. Miloš Jakubíček, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
- doc. Ing. Štěpán Mikula, Ph.D.
- Mgr. Ing. Lubomír Prokeš, Ph.D.
- RNDr. Tomáš Rebok, Ph.D.
- RNDr. Michal Růžička, Ph.D.
- doc. Mgr. Pavel Rychlý, Ph.D.
- MUDr. Jakub Sumbal, Ph.D.
- Mgr. Markéta Vlasáková, Ph.D.
Cílem projektu je připravit průřezový multioborový kurz, který posluchačům/studentům poskytne široký pohled na různé podoby soudobého výzkumu a odlišné metody přístupu k němu v různých vědeckých oborech. Využito přitom bude zkušeností úspěšných výzkumníků fakult a vysokoškolských ústavů naší univerzity. Pro poskytnutí komplexního pohledu vystoupí v rámci kurzu zástupci většiny fakult a ústavů MU. Společným jednotícím prvkem, který zaručí společnou linku jednotlivých přednášek předmětu, avšak zároveň ukáže rozdílnost možných pohledů a přístupů napříč obory, budou výzkumná data a jejich využití ve výzkumné praxi, neboť výzkumná data jsou základem moderního výzkumu v 21. století a komunikace vědy dle principů Open Science.
Kurz je koncipován jako multioborový, rozšiřující obzor studentů přes řadu výzkumných směrů rozmanitého zaměření. V obecné rovině bude podporovat a motivovat k pochopení vědeckého bádání napříč obory a k mezioborové spolupráci, konkrétně pak znalosti v něm získané budou aplikovatelné pro přímou spolupráci studentů a výzkumníků mezi fakultami a ústavy MU.
Pro absolvování kurzu nebudou třeba žádné specifické znalosti a bude vhodným motivačním kurzem pro orientaci v prostředí univerzity a výzkumu v různých oborech i pro studenty prvních ročníků bakalářských programů. Pohled jejich domovské fakulty pro ně bude cenný pro průchod jejich studiem, ale významná bude zejména multidisciplinární složka kurzu, kdy seznámení s principy a přístupy jiných oborů k vědeckým datům posluchačům poskytne ojedinělou pomoc pro následnou mezioborovou spolupráci, která je dnes velmi žádaná a ceněná.