Informace o projektu
Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
- Kód projektu
- MUNI/A/1453/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
- Mgr. Monika Baďuříková
- Mgr. Blažena Brabcová, Ph.D.
- Mgr. Nikola Burešová
- Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D.
- RNDr. Břetislav Fajmon, Ph.D.
- Mgr. Štěpán Horký
- Mgr. Martina Jančová, Ph.D.
- Mgr. Klára Kasalová
- Mgr. Kateřina Killianová
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Kociňák
- Mgr. Nikola Koktavá
- Mgr. Adam König
- Mgr. Veronika Korvasová, Ph.D.
- Mgr. Vendula Mašterová
- Mgr. Tadeáš Muzikant
- Mgr. Michaela Pohorská
- Mgr. Lenka Protivová
- Mgr. Denisa Simerská
- Mgr. Lenka Sobková
- Mgr. Bc. Martina Valešová
- Mgr. Petra Vaňková
- Mgr. Jana Veseláková
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
- Mgr. Jana Vyvialová
Projekt navazuje na projekty specifického výzkumu z předchozích let, které se orientovaly na rozvoj akademických dovedností studentů, konkrétně tvorbu rešerší a přehledových studií a na rozvoj prezentačních a argumentačních dovedností. Letošní projekt opět vytváří prostor k účelné odborné spolupráci studentů s akademickými pracovníky, k rozvoji vědeckého myšlení studentů a k nabytí základních zkušeností z akademického života.
Studenti budou rozvíjet své prezentační a argumentační dovednosti, orientaci v odborné literatuře, ale i odborné akademické činnosti zaměřené na didaktiku studijních oborů matematika, geografie a biologie.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 26
2023
-
The importance of remote sensing in geography education
Geografie, rok: 2023, ročník: 128, vydání: 4, DOI
2022
-
Fenomén problematických skupin obratlovců ve výuce přírodopisu na 2. stupni základních škol
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
Geography: Modern teaching of the 21st century? Only with remote sensing images!
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Image geografie z pohledu žáků: Návrh a validace výzkumného nástroje
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Jaká geografická témata jsou z pohledu žáků atraktivní?
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Komentovaný metodický materiál k publikaci: Terénní výuka matematiky. Sbírka návrhů včetně pracovních listů pro 5.-9. ročník ZŠ
Rok: 2022, druh: Přehledové a vzdělávací texty
-
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
MICROLEARNING VE VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO POTENCIÁL VYUŽITÍ V GEOGRAFII: PŘEHLEDOVÁ STUDIE
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Moderní výuka geografie s využitím snímků dálkového průzkumu Země.
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích