Informace o projektu
Protektorátní školství: školy a aktéři pohledem každodennosti
(PROŠ)
- Kód projektu
- MUNI/A/1354/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Období Protektorátu Čechy a Morava bylo pro vývoj českých škol klíčové. Cílem projektu je zkoumání látky metodami mikrohistorie ve specifických podmínkách baťovského Zlína, klíčový pak bude vývoj školních institucí v nacistické éře a postoje hlavních aktérů, jež na podobě dobového školství participovali. V rámci projektu dojde nejprve ke sběru pramenné základny (zejména archiválie), která bude v další fázi zpracována a analyzována a poté dojde k publikaci výsledků. Výsledky výzkumu budou prezentovány na vhodné konferenční platformě, v příspěvku, jenž bude nabídnut recenzovanému pedagogickému časopisu, a konečně také na platformě populárně-naučného pedagogického zdroje, aby se zkoumaná látka dostala k nejširšímu okruhu osob.
Publikace
Počet publikací: 2
2022
-
Každodenní život učitelů a žáků zlínské průmyslové školy v letech 1939-1941
Juvenilia Paedagogica 2022: Zborník príspevkov: Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov z konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 11.02.2022 pod záštitou dekanky Pedagogickej fakulty, rok: 2022
-
Každodenní život učitelů zlínské průmyslové školy v letech 1939-1941
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích