Informace o projektu
Testová úzkost žáků sekundárního vzdělávání
(TUŽ)
- Kód projektu
- MUNI/A/1355/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Testový strach představuje mezinárodně rozšířený koncept zahrnující emocionální, fyziologickou, kognitivní a behaviorální reakci na situace testového charakteru, ve které je jedincův výkon hodnocen. Přemíra testového strachu u žáků má za následek dlouhodobé snížení výkonu ve škole, zhoršení vzdělávacích výsledků, podstatný pokles žákovy sebedůvěry a sebehodnocení, a nebo také záškoláctví. Rozsáhleji však tato problematika na území České republiky zkoumána nebyla. Výzkum si tedy klade za cíl zjistit, do jaké míry se žáci sekundárního vzdělávání potýkají s testovým strachem, do jaké míry tento strach koreluje s jejich sebedůvěrou, vzdělávacími výsledky či učitelskou podporou a rovněž jak ho vybraní učitelé u žáků vnímají. Výsledky nám pomohou zodpovědět otázky na akutnost tohoto neblahého fenoménu v českém prostředí a objevit několik jeho možných determinantů.
Publikace
Počet publikací: 5
2022
-
Postoje žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě
Studia Paedagogica, rok: 2022, ročník: 27, vydání: 1, DOI
-
Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání
Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, rok: 2022
-
Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
2021
-
Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání
Rok: 2021
-
Heterosexismus žáků v nižším sekundárním vzdělávání
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích