Informace o projektu
Zahraniční vlivy na vzdělávání v matematice v Československu v období studené války
- Kód projektu
- GA22-21886S
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2024
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
O matematice jako školním předmětu většinou uvažujeme jako o oblasti lidského poznání, v níž je pravda jednoznačná a v určitém okamžiku ji všichni (znovu)objeví. I když uznáváme různorodost přístupů používaných profesionálními matematiky v jejich tvořivé činnosti, matematická fakta jsou ve škole předkládána jako nezpochybnitelné pravdy, což by mohlo znamenat, že také existuje jediná cesta, jak matematiku vyučovat. Vyučování matematice se však během let vyvíjelo a každých několik desetiletí prošlo komplexní přeměnou. Navrhovaný projekt prozkoumá důkladně vlivy západní Evropy a USA na formování cílů matematického vzdělávání a používaných metod výuky v Československu během studené války. Výstupy projektu (2 Jimp, 2 Jsc, 2 Jrec a jedna monografie) prohloubí naše chápání toho, jaký význam měl modernizační proces výuky matematiky v období studené války a jaký vliv mělo toto hnutí na matematické vzdělávání obecně.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 1
2023
-
Československá matematická olympiáda v 50. letech 20. století
Učitel matematiky, rok: 2023, ročník: 31, vydání: 2