Informace o projektu
Inovace praktické výuky ve studijním oboru Chemie konzervování-restaurování
- Kód projektu
- FRVS/456/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- F - Inovace studijních programů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Přírodovědecká fakulta
- prof. RNDr. Jiří Příhoda, CSc.
- Světlana Filípková
- RNDr. Richard Ševčík, Ph.D.
Studium oboru Chemie konzervování-restaurování na PřF MU v Brně se realizuje v bakalářském i magisterském programu a od doby, kdy bylo poprvé spuštěno (v r. 2004) se změnila řada skutečností: byly získány zkušenosti z průběhu dosavadní výuky, zakoupena řada nových přístrojů a zařízení. Tyto skutečnosti vedly k úvahám o inovaci praktické výuky;byly získány nové výukové prostory v Univerzitním kampusu Bohunice, což nabízí další možnosti realizovat především inovovaná praktická cvičení;výrazně vzrostly počty posluchačů ve cvičeních, což klade zvýšené nároky na vybavení úloh drobnými laboratorními pomůckami.
- Inovace se zaměřuje na sledování procesu konzervování-restaurování (v podmínkách cvičení často simulovaného). Jde o permanentně prováděnou fotodokumentaci, sledování a záznam podmínek mikroklimatu při vypracovávání úloh. Hlavním smyslem je naučit studenty pracovním postupům souvisejících s preventivní konzervací předmětů kulturního dědictví.
- Druhá část se týká konkrétní inovace vybraných úloh. Je založena na doplnění materiálního vybavení úloh o přístroje a laboratorní pomůcky. S ohledem na to pak budou inovovány návody k úlohám.
- Cílem inovace je zkvalitnit praktickou výuku v oboru péče o předměty kulturního dědictví z hlediska chemického přístupu, naučit studenty návykům a dovednostem, které musí pracovník, který má ve svém popisu práce péči o tyto předměty, zvládnout tak, aby tato péče byla kvalifikovaná a přinášela jejich ochranu v podobě, kterou si sbírkové předměty a památky zaslouží.