Informace o projektu
Teaching Practice Partnership Model in PreService Teacher Education
(INSHIP)
- Kód projektu
- 2019-1-SI01-KA203-060579
- Období řešení
- 9/2019 - 8/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Evropská unie
- Erasmus+ Klíčová akce 2: Spolupráce na inovacích a výměny osvědčených postupů
- Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Spolupracující organizace
-
University of Alicante
- Odpovědná osoba Raguel Gilar
- Odpovědná osoba Mojca Jurisevič
- Odpovědná osoba Ulrike Hoffman
- Odpovědná osoba Jeanny Prat
The project aims to develop educational innovation in the area of higher education through a complementary partnership model for teaching practice (TP) in initial teacher education. The project follows four main objectives: (1) Provision of appropriate educational opportunities for student teachers in the course of TP (INSHIP-model), (2) Enhancement of the professional competencies of academic staff i (INSHIP-course), (3) Operationalization of tools and guidance materials for implementation of TP (INSHIP-toolkit), and (4) Development of Professional Learning Network in TP (INSHIP-PLN).
Publikace
Počet publikací: 3
2022
-
Educational principles of partnership collaboration
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
Learning opportunities in practical phases in pre-service teacher education - first results of a survey at five European countries
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Teacher practice quality indicators for INSHIP model
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty