Informace o projektu
Podpora rozvoje digitální gramotnosti
- Kód projektu
- CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366
- Období řešení
- 1/2018 - 3/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV)
- PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Ostravská univerzita v Ostravě
Technická univerzita v Liberci
Univerzita Hradec Králové
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Univerzita Karlova
- Odpovědná osoba PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Západočeská univerzita v Plzni
Projekt navazuje na STRATEGIE DIGITÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DO ROKU 2020 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, která reaguje na neustálý vývoj digitálních technologií se zapojením moderních technologií do výuky.
Během realizace projektu proběhne analýza projektů OPVK, u kterých výstupy projektu mohou přispět k realizaci projektu. Dále proběhne návrh koncepce na změnu RVP digitální gramotnosti jak pro předškolní vzdělávání, tak i napříč všemi stupni ZŠ a SŠ a všemi předměty. V další části projektu se tato koncepce bude pilotně ověřovat na školách. Nedílnou součástí výzvy je popularizace digitální gramotnosti pro učitele, ředitele, rodiče, širší veřejnost a zřizovatele škol.
Publikace
Počet publikací: 22
2021
-
Hudební výchova v digitálním věku – reflexe nejnovějších trendů v hudebním vzdělávání
Hudební výchova, rok: 2021, ročník: 29, vydání: 2
2020
-
Kulatý stůl "Implementace digitálních technologií do výuky na ZŠ a SŠ v předmětu Hudební výchova"
Rok: 2020, druh: Uspořádání workshopu
-
Kulatý stůl "Implementace digitálních technologií do výuky na ZŠ a SŠ v předmětu Hudební výchova II"
Rok: 2020, druh: Uspořádání workshopu
2019
-
Digitalizace pro všechny předměty?
Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce - Odborná konference sítě TTnet ČR, rok: 2019
-
Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Perception of the Layout of Study Texts by a Teacher
INTED2019 Proceedings; 13th International Technology, Education and Development Conference (INTED), rok: 2019
-
Perception of the Layout of Study Texts by a Teacher
Rok: 2019, druh: Konferenční abstrakty
-
Perception of the Layout of Study Texts by a Teacher
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Pohyb v atmosféře Země aneb snad doletíme hodně vysoko a daleko
Rok: 2019, druh: Vyžádané přednášky
-
Stav digitalizace na SOŠ
Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce - Odborná konference sítě TTnet ČR, rok: 2019