Informace o projektu
Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 2. stupně ZŠ
- Kód projektu
- MUNI/41/V 28/2007
- Období řešení
- 1/2007 - 12/2007
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- genderové stereotypy, vnímání povolání, ženství a mužství, profesní očekávání
Projekt je zaměřen na problematiku genderových stereotypů ve vnímání povolání u žáků a žákyň 2. stupně ZŠ. Podstata projektu spočívá v šetření navazujícím na projekt výzkumu učebnic z hlediska genderu, které si klade za cíl prozkoumat genderové aspekty vnímání povolání, tj. zda a jak jsou vybraná povolání u dětí spojována s ženstvím nebo mužstvím a jak tyto postoje dětí k různým povoláním ovlivňují jejich profesní očekávání a předvýzkum, jehož výsledky budou prezentovány na konferenci.