Informace o projektu
Prohlubování praktické složky výuky studentů učitelského studia Přírodovědecké fakulty MU v Brně
- Kód projektu
- FRVS/1649/2006
- Období řešení
- 1/2006 - 12/2006
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- Fakulta / Pracoviště MU
- Přírodovědecká fakulta
Cílem celofakultně koordinovaného projektu je zkvalitnění odborné přípravy studentů učitelství přírodovědných předmětů pro střední školy prostřednictvím inovace praktické složky pedagogicko- psychologické přípravy a profilujících oborových disciplin.
Těžištěm projektu je koncepce založená na využití zkušeností nejlepších středoškolských učitelů z klinických škol ve vzdělávání budoucích učitelů, a to jednak v nově koncipovaných předmětech (budou učit učitelé-praktici), v asistentských praxích na klinických školách (studenti budou vedeni zkušenými středoškolskými pedagogy), a rovněž i v rámci předmětu Učitel a provoz školy (vedoucí pracovníci Gymnázia tř. kpt. Jaroše v Brně zabezpečují výuku tohoto předmětu).
Projekt se týká cca 80 studentů dvouoborového studia (kombinace přírodovědných předmětů, v případě mezifakultních studií kombinace přírodovědného předmětu s některým z oborů akreditovaných na dalších fakultách MU (angličtina, výpočetní technika, tělesná výchova, dějepis).
Výsledky
Výsledky řešení projektu se projevily od akademického roku 2006/2007
v rekonstrukci společného pedagogicko-psychologického základu studijních oborů učitelství předmětů pro střední školy, a to zavedením nových předmětů či inovací předmětů stávajících, jako jsou celofakultní předmět „Učitel a provoz školy“ a předmět „Asistentská praxe“.
zcela nové či inovované oborové (sekční) volitelné předměty (např. ICT v geografickém vzdělávání)
doplňujícím, ale neopominutelným "konkrétním výstupem" řešení projektu je velmi významné obohacení knihovny Přírodovědecké fakulty MU o rozsáhlý fond převážně gymnaziálních učebnic biologie, deskriptivní geometrie, chemie, fyziky, matematiky, zeměpisu a dále novou zahraniční i domácí literaturu
výsledky řešení projektu byly prezentovány na odborných konferencích a seminářích, závěry z řešení projektu budou dále prezentovány i v odborném tisku zaměřeném na problematiku výuky budoucích učitelů.