Informace o projektu
Vztah mezi vědomostmi, dovednostmi a postoji žáků a jejich skutečným (nebo předpokládaným) jednáním v oblasti environmentální / ekologické etiky
- Kód projektu
- MUNI/41/39/2006
- Období řešení
- 1/2006 - 12/2006
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- automobilismus, ekologie, environmentální, etika, dovednosti, chování, konzum, postoje, vědomosti, příroda
Projekt se zabývá výzkumem postojů žáků osmých tříd k environmentálním otázkám. Kvantitativním šetřením se pokouší nalézt souvislosti mezi vědomostmi, postoji a skutečným jednáním žáků v této oblasti. Výzkum má také kvalitativní rozměr, ve kterém se pokouší nalézt kategorie vnímání ohrožení přírody žáky v efektivní rovině. Výsledky výzkumu se přímo promítnou do disertační práce. Výzkum navazuje na výzkum postojů žáků k automobilismu jako k ekologicky problematickému jevu (výzkum postojů žáků k automobilismu je rovněž součástí disertační práce).