Informace o projektu
Socioekonomické změny regionů České republiky
- Kód projektu
- FRVS/1959/2012
- Období řešení
- 1/2012 - 12/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- F - Inovace studijních programů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Přírodovědecká fakulta
- doc. RNDr. Václav Toušek, CSc.
- Mgr. Jan Kuchyňka
- RNDr. Ondřej Šerý, Ph.D.
Předkládaný projekt Socioekonomické změny regionů České republiky je zaměřen na vytvoření nového stejnojmenného předmětu vyučovaného každoročně v podzimním semestru. Předmět je určen pro studenty navazujícího magisterského studijního programu Geografie a kartografie, resp. pro studenty tří mateřských oborů (Aplikovaná geografie, Regionální geografie a regionální rozvoj, Sociální geografie). Nositelem projektu je Geografický ústav Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity.
Projekt reaguje na dosud chybějící předmět v nabídce výše zmíněného studijního programu, který by se komplexně věnoval vlivu sociálních a ekonomických změn, jež se udály v posledních dvaceti letech, na rozvoj regionů ČR. V rámci přednášek (1 hodina týdně) a cvičení (2 hodiny týdně) tak budou studenti nejprve seznámeni se sociální a ekonomickou transformací ČR obecně, následovat budou tematicky vyhraněné hodiny zabývající se konkrétními událostmi (jevy) relevantními pro geografii, a to s důrazem na jejich vliv na rozvoj regionů ČR. Zatímco přednášky budou založeny spíše na předání základního teoretického rámce, vysvětlení procesů a definování pojmů, cvičení se budou soustředit především na získání praktických dovedností, tj. práci s vhodnými datovými zdroji, nástroji a prostředky používanými v oblasti regionálního rozvoje. V průběhu výuky bude využíván e-learning a další interaktivní metody.
Výstupem projektu tedy bude předmět, který studentům umožní pochopení sociálně ekonomických změn posledních dvou dekád, jež zcela zásadním způsobem ovlivňují současnou podobu rozvoje regionů ČR a jež generují otázky (problémy), které musí být v praxi řešeny. Předmět tak zvýší možnost uplatnění studentů (absolventů) jak ve veřejné správě, tak v soukromé sféře.
Zároveň je předmět koncipován tak, aby vhodně doplňoval ostatní předměty, které studenti v průběhu svého studia na Geografickém ústavu MU absolvují a aby přispěl ke zvýšení úrovně jak seminárních, tak závěrečných prací studentů.
Publikace
Počet publikací: 1
2012
-
Aplikace modelu E-U-R v geografickém terciárním vzdělávání
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích