Informace o projektu
Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR
(IMPACT)
- Kód projektu
- CZ.1.07/2.2.00/28.0233
- Období řešení
- 5/2012 - 4/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK)
- 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Centrum jazykového vzdělávání
- PhDr. Hana Reichová, Ph.D.
- Mgr. Jozefa Artimová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Bc. Eva Dávidová
- Mgr. Alena Hradilová, Ph.D.
- Ing. Martina Ježková
- PhDr. Hana Kallus, M.A., Ph.D.
- Ing. Lenka Matyášová
- PhDr. Hana Němcová
- Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Resslová
- PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D.
- Mgr. Libor Švanda, Ph.D.
- Spolupracující organizace
-
Technická univerzita v Liberci
- Odpovědná osoba Mgr. Irena Vlčková
- Odpovědná osoba PhDr. Jan Comorek, Ph.D.
- Odpovědná osoba PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Projekt sestává z 5 ucelených aktivit zaměřených na různé oblasti výuky jazyka a přináší tak systémový rozvoj jejích důležitých aspektů. Aktivita č. 1 se soustředí na tvorbu a rozvoj metodik pro výuku odborného a akademického jazyka, školení vyučujících z celé ČR v implementaci těchto metodik a na získávání aktuálních poznatků a dobré praxe prostřednictvím účasti metodiků na mezinárodních konferencích. V rámci aktivity č. 2 dojde k inovacím několika desítek konkrétních kurzů jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě a na partnerských VŠ – Technické univerzitě v Liberci a Lékařské fakultě UK v Hradci Králové. Vyučující podílející se na inovacích budou sdílet své zkušenosti v rámci společných workshopů a konference. V rámci aktivity č. 3 bude vytvořena metodika kolaborativního učení, na konkrétním interdisciplinárním kurzu v oblasti studia přírodních věd bude pilotně ověřena a dále diseminována jako příklad efektivního využití moderních výukových metod a ICT ve výuce na VŠ. Aktivita č. 4 se soustředí na standardizaci a ověřování jazykových znalostí studentů na základě společného referenčního rámce pro jazyky. Cílem je poskytnout vyučujícím odborného jazyka příslušné nástroje a dovednosti pro efektivní testování jazykových znalostí v odborném jazyce a vytvořit prostor pro výměnu zkušeností a přenos dobré praxe. Aktivita č. 5 si klade za cíl podpořit vyučující VŠ v oblasti jazykového vzdělávání i odborného vzdělávání v cizím jazyce prostřednictvím přípravy a realizace specializovaných kurzů zaměřených na různé oblasti vzdělávacího procesu, s důrazem na soft-skills a využívání technologií a moderních vzdělávacích metod.
Publikace
Počet publikací: 101
2019
-
L’évaluation par portfolio comme vecteur d’autonomisation des apprenants
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
2015
-
Assessing writing of FEA MU students at C1 level of CEFR: test takers´perspective
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Blind Men and an Elephant: What is creativity for?
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
-
Case Briefs in Legal English Classes
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Collaborative teaching and learning in an interdisciplinary problem-based language course
Rok: 2015, druh: Přehledové a vzdělávací texty
-
Corpus of Authentic Clinical Diagnoses: Sketch Engine as a Tool for Innovative Approach to Teaching Latin Medical Terminology
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Dietetický spis De observatione ciborum v bohemikálních rukopisech 15. století
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Diverzifikace inovovaných výukových materiálů lékařské latiny dle oborového zaměření
Latinitas medica, rok: 2015
-
Emotional Intelligence in Foreign Language Acquisition
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
How to Write Medical Case Reports for Publication
Rok: 2015, druh: Učební texty, pomůcky