Informace o projektu
Rozvoj aktivizujících rolí Univerzity třetího věku na Masarykově univerzitě
- Kód projektu
- ROZV/7/11/2010
- Období řešení
- 1/2010 - 12/2010
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Rozvojové programy
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Rektorát
- Bc. Ing. Barbora Hašková
- Mgr. Petr Adamec, Ph.D.
- Další fakulta/pracoviště MU
- Lékařská fakulta
- Další fakulta/pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Právnická fakulta
- Mgr. Naděžda Špirudová
- Další fakulta/pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
- Další fakulta/pracoviště MU
- Přírodovědecká fakulta
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Fakulta informatiky
- doc. RNDr. Renata Ochranová, CSc.
- Další fakulta/pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Další fakulta/pracoviště MU
- Fakulta sportovních studií
- Další fakulta/pracoviště MU
- Ekonomicko-správní fakulta
Univerzita třetího věku na Masarykově univerzitě oslaví v roce 2010 dvacet let svého trvání. Tato úspěšná a dlouhodobá tradice seniorského vzdělávání konvenující s dlouhodobým záměrem univerzity je na druhé straně vyvažována velkým a stále rostoucím zájmem účastníků o vzdělávací aktivity. Sama rozmanitost organizačních forem a výukových metod s podporou informačních a komunikačních technologií jsou bezesporu meritem úspěšnosti programu celoživotního vzdělání zvaného U3V. Demografických studie nás informují o tom, stoupá průměrný lidský věk a předpovídají, že již kolem r. 2020 bude ve vyspělých evropských státech podíl obyvatel starších 60 let dosahovat 30%. Lidé se dožívají důchodového věku v dobré fyzické i duševní kondici a jsou schopni se dále aktivně podílet na společenském dění. Důležitým úkolem, který před námi stojí je budování mezigeneračního dialogu, zapojení seniorů na účasti při řešení společných úkolů při současném otevření zdrojů a příležitostí, které může Masarykova univerzita nabídnout. Univerzity třetího věku v Evropě již po několik desetiletí obohacují a zkvalitňují životy seniorů a plní několikeré role zejména pak společenské či seberealizační, naplňují touhu po vzdělání.